FANDOM

Tijdlijn
1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013
Hoofdpersonage: Annie Geeraerts

Volledige naam Anna Dierckx
Bijnaam Bomma
Geboren op 30 december 1926
Leeftijd 96
Gestorven op
Beroep Gepensioneerd
Relatie Albert Thielens
Relatievorm Getrouwd

AnnaDierckx
Anna Dierckx heeft samen met Pierre Van den Bossche vier kinderen: Guido Van den Bossche, Rita Van den Bossche, Jan Van den Bossche en Marleen Van den Bossche. Pierre Van den Bossche is reeds overleden en ook Guido en Marleen zijn reeds gestorven. Anna is nu gelukkig samen met Albert Thielens.

StamboomHEADER

StamboomLegenda
StamboomLijn
StamboomAnnaDierckx

AlgemeenHEADER AnnieGeeraertsTijd Anna Dierckx & Pierre Van den Bossche zijn de trotse ouders van Guido Van den Bossche, Rita Van den Bossche, Jan Van den Bossche & Marleen Van den Bossche. Dat is de verhaallijn van 'Familie'. Guido & Marleen, de oudste en de jongste, zijn inmiddels gestorven. Anna waakt over iedereen en doet er alles aan opdat haar familie niet uit elkaar zou groeien. Ze kan er dan ook niet tegen als men informatie voor haar achterhoudt. Ze beleeft alles mee vanop de eerste rij en eigent zich die plaats ook toe. Als ze iets pas later te weten komt, leest ze de betrokkenen flink de levieten. Anna reageert op alles zeer intens, of iets haar nu droef maakt, of kwaad. Anna’s reacties worden door de hele familie dan ook bang afgewacht. Ze neemt geen blad voor de mond. Zelfs Albert moet het vaak ontgelden. Ze heeft al veel aan 'zeggingskracht' over haar gezin moeten inboeten, maar ze blijft de moederkloek. Kinderen, kleinkinderen en inmiddels ook al achterkleinkinderen weten dat ze in geval van nood toch bij 'de bomma' terecht kunnen.

FamiliaalHEADER Anna Dierckx & Pierre Van den Bossche zijn de trotse ouders van Guido Van den Bossche, Rita Van den Bossche, Jan Van den Bossche & Marleen Van den Bossche. Dat is de verhaallijn van 'Familie'. Guido & Marleen, de oudste en de jongste, zijn inmiddels gestorven. Anna is nu gelukkig samen met Albert Thielens. Anna beschouwt Marie-Rose De Putter, de ex-vrouw van Anna's overleden zoon Guido, nog steeds als haar eigen dochter. Iedereen die ooit wat met de familie te maken heeft gehad, is voor Anna familie. Anna heeft nog een broer Walter, die gestorven is. Walter had een zoon Kobe, Anna's neefje. En ook Bert Van den Bossche, een buitenechtelijke kleinzoon van Pierre, is familie voor haar.

CarrièreHEADER Anna is gepensioneerd en fulltime bomma.

VerhaallijnHEADER Seizoen 22HEADER

ExtraHEADER

  • In 2008 werd beslist om Anna en Albert uit de reeks te schrijven. Na hevig protest werd beslist om ze toch in de serie te houden. Ze komen wel minder in beeld.
  • In 2012 werd er vrijgegeven dat Anna en Albert nog zeker tot 2014 in de serie zullen blijven.
  • Anna Dierckx is samen met Jan Van den Bossche en Rita Van den Bossche één van de drie pioniers.

AfbeeldingenHEADER

AnnaDierckx