FANDOM

Tijdlijn
1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013
Hoofdpersonage: Christophe Du Jardin Hoofdpersonage: Wim Van de Velde Hoofdpersonage: Chris Van Tongelen

Volledige naam Bart Van den Bossche
Bijnaam
Geboren op
Leeftijd
Gestorven op
Beroep Werkzoekende
Relatie Trudy Tack de Rixart de Waremme
Relatievorm Koppel

BartVandenBossche
Bart Van den Bossche is de zoon van Jan Van den Bossche & Monique Stevens. Hij heeft een dochter Hannah Van den Bossche en een zoon Jelle Van den Bossche. Hij heeft een relatie met Trudy Tack de Rixart de Waremme.

StamboomHEADER

StamboomLegenda
StamboomLijn
StamboomBartVandenBossche

AlgemeenHEADER ChristopheDuJardinTijd WimVandeVeldeTijd ChrisVanTongelenTijd Bart is nu een jonge veertiger. Hij was een jonge puber toen zijn ouders Jan Van den Bossche en Monique uit elkaar gingen. Vanaf dat moment trok hij zich op aan zijn oudere zus Mieke en keek op naar zijn neef Peter. Toen zijn moeder een relatie begon met Didier De Kunst, begon Bart te revolteren. Nog terwijl hij informatica studeerde werd zijn vriendin Brenda Vermeir zwanger van een dochtertje Hannah, en meteen werd er getrouwd. Toen hij ging studeren in Amerika kwam het tot een breuk met Brenda. Terug in België flakkerde de liefde tussen Bart en Brenda weer op. Bart wou er immers zijn voor zijn dochter Hannah. Ze krijgen nog een zoon Jelle. De dood van Brenda vormt een dieptepunt in het leven van Bart. Niet veel later raakt Bart zelf zwaar gewond in de brand. Bij zijn revalidatie trekt hij zich op aan de bezoekjes van Trudy. Uiteindelijk resulteert dit in een nieuwe relatie tussen de twee. Trudy heeft een goeie invloed op hem. Sindsdien kent hij een gelukkig gezinsleven en ook op professioneel vlak ging het hem goed voor de boeg. Totdat VDB Technics wordt afgestoten en Bart werkloos is. Het zoeken naar een nieuwe job lukt niet zo goed en daar lijdt zijn gezin wat onder. Ook kwam hij daardoor bijna in financiële problemen, maar hij vond net op tijd een job. Die job gaat hem eigenlijk niet goed af, enerzijds omdat hij nu geen kaderfunctie meer heeft en moet luisteren naar zijn bazen en anderzijds omdat zijn baas geen oor voor hem heeft. Hij wil zo snel mogelijk een andere job maar moet wel blijven werken omdat ze anders alsnog financiële problemen kunnen krijgen. Omdat hij op een middag naar een jobbeurs wil, en hij geen verlof krijgt, gaat hij toch. Op de jobbeurs vindt hij een leuke job. Hij mag gaan solliciteren en mag uiteindelijk gaan werken bij Lantec waar de werkomstandigheden veel beter zijn dan zijn vorige job. Hij komt ook wat in problemen met de familie omdat hij oude VDB-projecten wil doorverkopen aan Lantec.

FamiliaalHEADER Bart Van den Bossche is de zoon van Jan Van den Bossche & Monique Stevens. Zijn moeder is intussen overleden. Hij is de kleinzoon van Anna Dierckx & Pierre Van den Bossche. Hij heeft een dochter Hannah Van den Bossche en een zoon Jelle Van den Bossche met zijn overleden vrouw Brenda Vermeir.

CarrièreHEADER Bart had al vele functies binnen VDB Electronics, het toenmalige VDB Technics. Hij was zelfs even directeur van de Franse vestiging. Nadat deze Franse vestiging werd opgedoekt bleef hij binnen VDB Electronics werken. Nadat Bart in de cel belandde omdat hij werd beschuldigd voor moord, verloor de familie het vertrouwen in Bart. Wanneer Bart vrijkomt wil hij niets meer te maken hebben met VDB Electronics en blijft hij een tijdje werkloos. Nadat hij een huwelijkscrisis had met zijn vrouw Brenda en zijn plannen om een wereldreis te maken had opgedoekt, keerde hij terug naar VDB Electronics. Na de brand bij VDB Electronics moest Bart vijf maanden revalideren. Daarna werd de VDB Holding opgericht en samen met Dirk Cockelaere werd Bart manager van VDB Technics. Totdat VDB Technics wordt afgestoten en Bart werkloos is. Het zoeken naar een nieuwe job lukt niet zo goed en daar lijdt zijn gezin wat onder. Ook kwam hij daardoor bijna in financiële problemen, maar hij vond net op tijd een job. Die job gaat hem eigenlijk niet goed af, enerzijds omdat hij nu geen kaderfunctie meer heeft en moet luisteren naar zijn bazen en anderzijds omdat zijn baas geen oor voor hem heeft. Hij wil zo snel mogelijk een andere job maar moet wel blijven werken omdat ze anders alsnog financiële problemen kunnen krijgen. Omdat hij op een middag naar een jobbeurs wil, en hij geen verlof krijgt, gaat hij toch. Op de jobbeurs vindt hij een leuke job. Hij gaat solliciteren en mag uiteindelijk gaan werken bij Lantec waar de werkomstandigheden veel beter zijn dan zijn vorige job. Maar Bart maakt een misstap: hij verkoopt vier van de vijf oude VDB Technics-projecten zonder medeweten van Véronique Van den Bossche, CEO van den VDB Holding. Als Véronique dit te weten komt, is ze woedend. Ze zorgt ervoor dat Bart wordt ontslagen bij Lantec en even later krijgt Bart te horen dat hij een enorme schadeclaim moet betalen aan Lantec, omdat deze laatste aan de VDB Holding geld verschuldigd was voor deze vier VDB Technics-projecten. Bart is werkloos en weet niet hoe hij de schadeclaim moet betalen.

VerhaallijnHEADER Seizoen 22HEADER Het zoeken naar een nieuwe job lukt niet zo goed en daar lijdt zijn gezin wat onder. Ook kwam hij daardoor bijna in financiële problemen, maar hij vond net op tijd een job. Die job gaat hem eigenlijk niet goed af, enerzijds omdat hij nu geen kaderfunctie meer heeft en moet luisteren naar zijn bazen en anderzijds omdat zijn baas geen oor voor hem heeft. Hij wil zo snel mogelijk een andere job maar moet wel blijven werken omdat ze anders alsnog financiële problemen kunnen krijgen. Omdat hij op een middag naar een jobbeurs wil, en hij geen verlof krijgt, gaat hij toch. Op de jobbeurs vindt hij een leuke job. Hij gaat solliciteren en mag uiteindelijk gaan werken bij Lantec, waar de werkomstandigheden veel beter zijn dan zijn vorige job. Maar Bart maakt een misstap: hij verkoopt vier van de vijf oude VDB Technics-projecten zonder medeweten van Véronique Van den Bossche, CEO van den VDB Holding. Als Véronique dit te weten komt, is ze woedend. Ze zorgt ervoor dat Bart wordt ontslagen bij Lantec en even later krijgt Bart te horen dat hij een enorme schadeclaim moet betalen aan Lantec, omdat deze laatste aan de VDB Holding geld verschuldigd was voor deze vier VDB Technics-projecten. Bart is werkloos en weet niet hoe hij de schadeclaim moet betalen.

ExtraHEADER

  • Chris Van Tongelen, de acteur die Bart Van den Bossche speelt, vormt samen met Gunther Levi, de acteur die Peter Van den Bossche speelt, en Davy Gilles, de acteur die vroeger Rik speelde de Vlaamse band 'De Romeo's'.

AfbeeldingenHEADER

BartVandenBossche
Aflevering5051-01 Aflevering5055-07 Aflevering5055-08 Aflevering5055-09