FANDOM

AlgemeenHEADER ChristopheDuJardinTijd WimVandeVeldeTijd ChrisVanTongelenTijd Bart is nu een jonge veertiger. Hij was een jonge puber toen zijn ouders Jan Van den Bossche en Monique uit elkaar gingen. Vanaf dat moment trok hij zich op aan zijn oudere zus Mieke en keek op naar zijn neef Peter. Toen zijn moeder een relatie begon met Didier De Kunst, begon Bart te revolteren. Nog terwijl hij informatica studeerde werd zijn vriendin Brenda Vermeir zwanger van een dochtertje Hannah, en meteen werd er getrouwd. Toen hij ging studeren in Amerika kwam het tot een breuk met Brenda. Terug in België flakkerde de liefde tussen Bart en Brenda weer op. Bart wou er immers zijn voor zijn dochter Hannah. Ze krijgen nog een zoon Jelle. De dood van Brenda vormt een dieptepunt in het leven van Bart. Niet veel later raakt Bart zelf zwaar gewond in de brand. Bij zijn revalidatie trekt hij zich op aan de bezoekjes van Trudy. Uiteindelijk resulteert dit in een nieuwe relatie tussen de twee. Trudy heeft een goeie invloed op hem. Sindsdien kent hij een gelukkig gezinsleven en ook op professioneel vlak ging het hem goed voor de boeg. Totdat VDB Technics wordt afgestoten en Bart werkloos is. Het zoeken naar een nieuwe job lukt niet zo goed en daar lijdt zijn gezin wat onder. Ook kwam hij daardoor bijna in financiële problemen, maar hij vond net op tijd een job. Die job gaat hem eigenlijk niet goed af, enerzijds omdat hij nu geen kaderfunctie meer heeft en moet luisteren naar zijn bazen en anderzijds omdat zijn baas geen oor voor hem heeft. Hij wil zo snel mogelijk een andere job maar moet wel blijven werken omdat ze anders alsnog financiële problemen kunnen krijgen. Omdat hij op een middag naar een jobbeurs wil, en hij geen verlof krijgt, gaat hij toch. Op de jobbeurs vindt hij een leuke job. Hij mag gaan solliciteren en mag uiteindelijk gaan werken bij Lantec waar de werkomstandigheden veel beter zijn dan zijn vorige job. Hij komt ook wat in problemen met de familie omdat hij oude VDB-projecten wil doorverkopen aan Lantec.