FANDOM

Het zoeken naar een nieuwe job lukt niet zo goed en daar lijdt zijn gezin wat onder. Ook kwam hij daardoor bijna in financiële problemen, maar hij vond net op tijd een job. Die job gaat hem eigenlijk niet goed af, enerzijds omdat hij nu geen kaderfunctie meer heeft en moet luisteren naar zijn bazen en anderzijds omdat zijn baas geen oor voor hem heeft. Hij wil zo snel mogelijk een andere job maar moet wel blijven werken omdat ze anders alsnog financiële problemen kunnen krijgen. Omdat hij op een middag naar een jobbeurs wil, en hij geen verlof krijgt, gaat hij toch. Op de jobbeurs vindt hij een leuke job. Hij gaat solliciteren en mag uiteindelijk gaan werken bij Lantec, waar de werkomstandigheden veel beter zijn dan zijn vorige job. Maar Bart maakt een misstap: hij verkoopt vier van de vijf oude VDB Technics-projecten zonder medeweten van Véronique Van den Bossche, CEO van den VDB Holding. Als Véronique dit te weten komt, is ze woedend. Ze zorgt ervoor dat Bart wordt ontslagen bij Lantec en even later krijgt Bart te horen dat hij een enorme schadeclaim moet betalen aan Lantec, omdat deze laatste aan de VDB Holding geld verschuldigd was voor deze vier VDB Technics-projecten. Bart is werkloos en weet niet hoe hij de schadeclaim moet betalen.