FANDOM

Tijdlijn
1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013
Afwezig Nevenpersonage: Sofie Truyen Nevenpersonage: Marianne Devriese

Volledige naam Evy Hermans
Bijnaam
Geboren op
Leeftijd 25
Gestorven op
Beroep Productie-manager 'VDB Fashion'
Relatie
Relatievorm

EvyHermans
Evy Hermans is de beste vriendin van Mieke Van den Bossche en woont bij haar in.

StamboomHEADER

StamboomLegenda
StamboomLijn
StamboomEvyHermans

AlgemeenHEADER

Sofie Truyen2006 - 2013

Marianne Devriese2013

Evy is een vlotte twintiger en levensgenieter. Ze studeerde criminologie aan de universiteit te Leuven. Deze jongedame kan in alle omstandigheden haar mannetje staan en ze houdt zich in vorm in de fitness. Evy heeft een tijdje een relatie gehad met Pierrot Van den Bossche met wie ze samen op kot zit. Voor Pierrot was Maarten het vriendje van Evy. Haar grote nieuwsgierigheid en open-mind hebben ertoe bijgedragen dat Evy zich probleemloos aan een lesbische relatie met Jana kon overgeven. Ze denkt niet in vakjes. Niet hetero, bi of lesbisch. Ze is gewoon een mens met grote gevoelens. Iemand die graag alles van het leven wil geproefd hebben. Evy Hermans is opgegroeid bij haar bewust ongehuwde moeder. Ze leert haar vader pas op het einde van zijn leven kennen.

FamiliaalHEADER Evy groeide op bij haar bewust ongehuwde moeder en leert haar vader pas op het einde van zijn leven kennen.

CarrièreHEADER Na lange tijd als directiesecretaresse bij de VDB Holding te werken, wordt ze gepromoveerd tot productie-assistente.

VerhaallijnHEADER Seizoen 22HEADER Niet veel later vragen Evy & Jana aan Mieke of ze het goed zou vinden dat Niko de donor wordt van hun kindje. Mieke twijfelt en zegt uiteindelijk toe, hoewel ze er niet helemaal achterstaat. Evy vraagt het ook aan Niko en na lang aarzelen gaat deze akkoord. Mieke gaat later met Jana praten over haar twijfels bij het donorschap van Niko. De weken gaan voorbij en Evy en Niko hebben zelfs stiekem seks, want zo zou Evy sneller zwanger geraken. Niko beseft dat hij Mieke de afgelopen weken verwaarloosd heeft en hij onderneemt actie. Maar Mieke krijgt iets in de gaten en ze wil van Niko weten wat er precies geweest is tussen hem en Evy. Ze wil dat hij even afstand neemt van haar en heeft het moeilijk wanneer Evy in de buurt van Niko komt. Mieke wordt steeds jaloerser op Evy en probeert Niko te verwennen. Ze krijgt meer en meer in de gaten tot ze Niko & Evy opeens betrapt. Niko komt tussen twee vuren te staan: Mieke of Evy. Niko weet absoluut niet wie te kiezen en Mieke stelt voor een driehoeksverhouding te starten. Dit houdt niet lang stand en uiteindelijk loopt alles slecht af: Mieke, Niko én Evy zijn alle drie single. Eerst besluit Evy een punt te zetten achter haar relatie met Niko en blijken Mieke & Niko gelukkig te zijn, maar voor Mieke is haar relatie met Niko niet meer hetzelfde en ook zij besluit om achter haar relatie een punt te zetten. Mieke lijkt het goed te verwerken en ze is opnieuw gelukkig. Maar ook tussen Evy & Mieke is de vriendschap helemaal voorbij. Na enkele tevergeefse pogingen lukt het Niko toch om de twee te verzoenen en ontstaat er terug een hechte vriendschap tussen de twee. Evy gaat zelfs bij Mieke inwonen.

ExtraHEADER

AfbeeldingenHEADER

EvyHermans