FANDOM

23-03-2013/Nieuwe zomersoap: 'Binnenstebuiten'

Voor het eerst in jaren komt VTM met een volwaardige vervanging van 'Familie' tijdens de zomermaanden. Op 29 maart startten namelijk de opnames van 'Binnenstebuiten', een nieuwe zomersoap van de commerciële zender. 'Binnenstebuiten' volgt de gebeurtenissen van verzorgers en patiënten in een gezondheidscentrum. In 'Binnenstebuiten' worden de medewerkers en patiënten van een zorgcentrum gevolgd. Hoofdrollen zijn onder anderen weggelegd voor Lotte Pinoy en Ella Leyers. Volgens VTM zal de kijker kunnen mee puzzelen en zo ontdekken wat er precies scheelt me de patiënten. Er zit ook een romantische verhaallijn in de reeks.
VTM experimenteerde vooral in de beginjaren met soaps in de zomermaanden. Zo was er bijvoorbeeld 'Editie', over het wel en wee op een krantenredactie. Ook de jongerensoap 'Wat nu Weer?' werd midden jaren negentig uitgezonden als alternatief voor de seizoensstop van 'Familie'. Onder anderen Gunther Levi werd via deze soap opgemerkt om later bij 'Familie' aan de slag te gaan. Wanneer 'Binnenstebuiten' precies wordt uitgezonden is nog niet bekend.

30-04-2013/Wordt Familie afgeschaft?

Om meteen een antwoord te geven op deze vraag: NEE!
Familie heeft inderdaad heel wat vernieuwingen doorgevoerd de laatste tijd, en volgens de geruchten worden deze plotse vernieuwingen niet gesmaakt. Dat kan wel kloppen, maar er zullen nog altijd mensen zijn die naar Familie blijven kijken. Die plotse vernieuwingen komen omdat VTM het te lang op zijn beloop gelaten heeft en het niet echt nodig vond om geleidelijk vernieuwingen in te voeren. En ja, velen zijn bezorgd over de toekomst van Familie. Maar die vernieuwingen zijn nu weer voorbij, dus de kijker kan de komende tijd gewend raken aan deze vernieuwingen. Alles went, zo ook Familie. Familie is momenteel al bezig met de opnames van het 23ste seizoen. En dat krijgen we vanaf september te zien. Maar eerst nog de seizoensfinale van dit seizoen. Wees gerust, Familie wordt niet afgeschaft!