FANDOM

29-04-2013/2 nieuwe personages in Familie

Jan Van den Bosch en Ellen Schoeters zullen binnenkort hun opwachting maken in Familie. Opmerkelijk is dat beide acteurs reeds een rol vertolkt hebben in de serie. Jan Van den Bosch speelde in 2009 Ruben, een hangjongere samen met Niko. Dit keer krijgt hij een grotere rol als Zjef, een medewerker in de Foodbar. Ellen Schoeters speelde van 2006 tot 2008 Lobke Corneel. Personage Lobke werd vermoord, maar actrice Ellen mag haar tanden zetten in een nieuwe personage, nl. Carla, die in contact komt met Rudi Verbiest.

31-05-2013/Christophe Haddad in Familie

In de eerste aflevering van het komende seizoen zal Christophe Haddad zijn intrede als Gunter maken. Het is nog niet bekend wat voor rol hij zal spelen.

25-06-2013/Hans De Munter uit Familie

Niet zo goed nieuws vandaag, en dat vlak voor de seizoensfinale. Want acteur Hans De Munter oftewel Dirk Cockelaere, is ontslagen bij Studio-A, het bedrijf dat Familie maakt. Er worden geen verdere details bij het ontslag van Hans De Munter gegeven. Wel weten we dat Dirk Cockelaere waarschijnlijk zal sterven. In de loop van seizoen 23 zal Dirk Cockelaere uit Familie gaan.

28-06-2013/Nieuwe decors

In het Seizoen 23 zullen we enkele nieuwe decors te zien krijgen en afscheid nemen van enkele oude decors.

  • Decor Bart & Trudy

We maakten reeds kennis met dit decor op het einde van Seizoen 22. In Seizoen 23 krijgen we het definitieve decor te zien, waaronder nieuwe meubels en nieuw behang. Het huis van Bart & Trudy is definitief afgewerkt.

  • Decor Nathalie

Er werd reeds bekend gemaakt dat Hans De Munter is ontslagen, en dat hij waarschijnlijk zal sterven. Daarna zal Nathalie intrekken in een nieuw huis.

  • Decor Jan & Linda

Het is niet duidelijk of het gaat om een volledig nieuw decor (nieuw huis) of om een restyling van het huidige decor.

  • Decor Leen

De dokterspraktijk die we tijdens Seizoen 22 op beeld zagen werd opgenomen in een echte kamer. Normaal gezien worden binnenopnames opgenomen in de studio op de set. In Seizoen 23 wordt dus een decor gebouw voor Leen, waarbij de dokterspraktijk en wachtkamer en Leens nieuwe woning.

  • Decor Foodbar

Het is niet duidelijk of het gaat om een restyling van het huidige decor van de Foodbar in Mechelen of om het decor van het tweede filiaal van de Foodbar te Antwerpen.

  • Decor Friends

Het decor van het appartement van Mieke (waar ook Evy woont) is inmiddels afgebroken. In Seizoen 23 zullen vier dertigers gaan samenwonen onder één dak. Waarschijnlijk zullen Mieke & Evy en ook Niko hier intrekken. De vierde persoon is waarschijnlijk het nieuwe personage Zjef, die in het najaar zijn intrede maakt.

3-07-2013/Hannah Van den Bossche in Familie

Op vrijdag 28 september 2012 vertrokken Hannah Van den Bossche & Remko Willaert naar de States om daar te gaan studeren. Maar dit najaar keert Hannah Van den Bossche terug, onder de gedaante van Margot Hallemans. Zij speelde reeds Hannah Van den Bossche van 2006 tot 2009, maar doordat Studio-A besliste om sinds september 2009 niet meer op zaterdag te filmen - intussen is dit wel weer zo - kon Margot Hallemans enkel nog woensdagmiddag naar de set gaan, aangezien zij nog studeerde. Daarna nam Ellen Van den Eynde de rol van Hannah Van den Bossche over. Maar vier jaar later kon ook Ellen Van den Eynde haar studies niet meer combineren met Familie en werd zij dus uit de reeks geschrapt. Inmiddels kan Margot Hallemans haar studies weer combineren met Familie en wordt zij dus vanaf het najaar van 2013 terug Hannah Van den Bossche. Maar de kijker zit nog met enkele vragen, want: Keert Hanne alleen terug of samen met Remco? Met of zonder een diploma op zak? En wat is precies de aanleiding van haar terugkeer? ...

13-07-2013/Sofie Truyen uit Familie, maar Evy blijft er in

Sofie Truyen speelt al sinds het 16de seizoen de rol van Evy Hermans, maar dat zal binnenkort veranderen. Sofie Truyen mag enkele maanden niet meer acteren door haar gezondheidstoestand - Sofie Truyen leidt aan cvs, het chronische vermoeidheidssyndroom. Het personage Evy kan niet meer - tijdelijk - uit de reeks geschreven worden, doordat Evy in het nieuwe seizoen vele scènes heeft. Daardoor is Studio-A genoodzaakt een vervanger te zoeken voor Sofie Truyen. Nog minstens tot en met oktober mag ze niet meer acteren, wat betekent dat we Sofie Truyen - buiten de eerste weken van seizoen 23, want deze zijn al opgenomen - ten vroegste weer in de tweede helft van seizoen 23 aan het werk kunnen zien. Wie Sofie Truyen zal vervangen, is nog onbekend.

6-08-2013/Aflevering 5106 - Nieuwe personages

Al vanaf de eerste aflevering van het 23ste seizoen, de 5106de aflevering in totaal, maken twee personages hun intrede. Zoals eerder vermeld, maakt Christophe Haddad zijn intrede als Gunther. Gunther is de kleinzoon van een patiënte die wordt behandeld in het Algemeen Ziekenhuis. Hij geeft Mieke zijn nummer, en wie weet groeit daar iets uit voort... Het tweede nieuwe personage is Greet - vertolkt door Amaryllis Temmerman -, de nieuwe bazin van Bart. Zij is klaarblijkelijk verliefd op hem...

8-08-2013/Sofie Truyen uit Familie, Marianne Devriese in Familie

Een tijdje geleden maakten we bekend dat Sofie Truyen op doktersbevel een aantal maanden rust moet nemen en we dus op zoek gingen naar een vervangster. Die hebben we gevonden: Marianne Devriese, bekend uit o.a. Danni Lowinski, zal vanaf november in Familie te zien zijn als Evy!