FANDOM

GeschiedenisHEADER Matthias Moelaert komt in contact met Gilbert Vandersmissen. Beiden zouden een samenwerking tussen F@C, Gilberts bedrijf, en MVM, het modehuis waar Matthias aandeelhouder van is, wel zien zitten. Gilbert heeft met Colette Vermeir een verstandshuwelijk. Zij is ook aandeelhouder van F@C en verblijft al jaren in het buitenland. Wanneer ze plotseling terug naar België keert, vertelt ze Gilbert dat ze eindelijk wil scheiden van hem en dat ze haar aandelen verkoopt. Plotseling sterft Gilbert aan een hartaderbreuk. Colette erft F@C, maar wil het toch verkopen. Zij vindt dat Matthias een goede partij is, maar hijzelf ziet dat niet echt zitten. Uiteindelijk besluit Peter Van den Bossche om een holding op te richten. De VDB Holding omvat vier familiebedrijven, samen geleid door Peter Van den Bossche & Véronique Van den Bossche : VDB Technics (VDB Electronics), VDB Fashion (fusie tussen MVM en F@C), VDB Transport (Transportbedrijf van Matthias Moelaert) en VDB Horeca (KomEet). Matthias twijfelde eerst om in de holding te stappen, want daardoor heeft hij zijn scheepswerf moeten verkopen. VDB Technics wordt geleid door Bart Van den Bossche & Dirk Cockelaere, VDB Fashion wordt geleid door June Van Damme, VDB Transport wordt geleid door Matthias Moelaert en VDB Horeca wordt geleid door Marie-Rose De Putter.