FANDOM

Tijdlijn
1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013
Afwezig Hoofdpersonage: Saskia Raë Hoofdpersonage: Ruth Bastiaensen Afwezig Hoofdpersonage: Cathérine Kools

Volledige naam Leen Van den Bossche
Bijnaam
Geboren op
Leeftijd
Gestorven op
Beroep Huisarts
Relatie
Relatievorm

LeenVandenBossche
Leen Van den Bossche is de dochter van Jan Van den Bossche & Nele Van Winckel. Leen is zwanger.

StamboomHEADER

StamboomLegenda
StamboomLijn
StamboomLeenVandenBossche

AlgemeenHEADER SaskiaRaeTijd RuthBastiaensenTijd CatherineKoolsTijd Leen studeerde geneeskunde in Leuven en zat samen met Evy en Pierrot op kot. Ze is een begripvolle en sociaal bewogen jonge vrouw. Haar leven stond vroeger in het teken van haar studies. Dat was meteen ook de reden waarom ze geen vaste relatie wil. Dit betekende echter niet dat Leen een one night stand uit de weg ging als de kans zich voordeed. Maar zich binden: neen. Toch had Leen een serieuze relatie met Paul, haar toenmalige stagebegeleider. Aan de relatie tussen Leen en Paul kwam echter abrupt een einde toen bleek dat Paul ook met haar halfzus Mieke aanpapte. Tussen de zusjes is alles gelukkig goed gekomen, maar Leen en Paul zijn voorgoed voorbij. Na een mislukte relatie met het diensthoofd Victor, heeft Leen besloten om een tijdje in het buitenland te gaan studeren. Ze vertrekt naar Amerika. Na twee jaar keert Leen terug naar haar thuisbasis: Mechelen. Haar studies hartchirurgie heeft ze afgebroken en ze wil hier haar leven terug op de rails zetten. Een hele uitdaging, want ze is zwanger en single. Maar Leen is niet meer het naïeve meisje dat zich makkelijk uit haar lood laat slaan. Deze jonge vrouw weet wat ze waard is en ze besluit een huisartsenpraktijk uit de grond te stampen.

FamiliaalHEADER Leen is de dochter van Jan Van den Bossche & Nele Van Winckel. Anna Dierckx & Pierre Van den Bossche zijn haar grootouders. Ze heeft een broer Maarten, een stiefzus Mieke, en twee stiefbroers Bart en Guido. Ze heeft geen contact meer met haar moeder Nele.

CarrièreHEADER Al van jongs af aan had Leen de ambitie om dokter te worden. Uiteindelijk begon ze aan haar dokterstudies en bleek ze een uitstekende studente te zijn. Ze deed haar stage in het Algemeen Ziekenhuis te Mechelen waar ze Paul Jacobs en Victor Praet als begeleiders had. Na een afgeblazen huwelijk met Paul en een afwijzing van Victor Praet, besloot Leen om haar studies in het ziekenhuis verder te zetten in het buitenland, Amerika. Ze vertrekt naar Amerika en twee jaar later komt ze terug naar huis, ze heeft haar studies hartchirurgie afgebroken. Leen besluit een huisartsenpraktijk uit de grond te stampen.

VerhaallijnHEADER Seizoen 22HEADER Na twee jaar keert Leen terug naar haar thuisbasis: Mechelen. Haar studies hartchirurgie heeft ze afgebroken en ze wil hier haar leven terug op de rails zetten. Een hele uitdaging, want ze is zwanger en single. Maar Leen is niet meer het naïeve meisje dat zich makkelijk uit haar lood laat slaan. Deze jonge vrouw weet wat ze waard is en ze besluit een huisartsenpraktijk uit de grond te stampen. Leens vader Jan bekommert zich enorm om haar, wat soms zorgt voor spanningen. Ze gaat Victor regelmatig bezoeken en vertelt hem ook openhartig over de afgelopen twee jaar in Amerika. Na enkele financiële problemen neemt Leen de huisartsenpraktijk van Dr. Van Oudenhove over te nemen. Dit verloopt niet zonder slag of stoot, want Dr. Van Oudenhove bedroog haar: de 1000 patiënten die Leen mocht overnemen verwees Dr. Van Oudenhove door naar zijn schoonzoon. Maar Leen redt zich wel.

ExtraHEADER

AfbeeldingenHEADER

LeenVandenBossche
Aflevering5055-04 Aflevering5055-05 Aflevering5055-07 Aflevering5055-08 Aflevering5055-09 Aflevering5055-Welkom Thuis Leen!