FANDOM

Tijdlijn
1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013
Afwezig Hoofdpersonage: Hilde Van Wesepoel

Volledige naam Linda Desmedt
Bijnaam
Geboren op
Leeftijd
Gestorven op
Beroep Zelfstandig Verpleegster
Relatie Jan Van den Bossche
Relatievorm Getrouwd

LindaDesmedt
Linda Desmedt is de derde vrouw van Jan Van den Bossche en heeft samen met hem een zoon Guido.

StamboomLegenda
StamboomLijn
StamboomLindaDesmedt

Algemeen

Hilde Van Wesepoel2001 - Heden

Linda Desmedt is de derde vrouw van Jan Van den Bossche. Linda is de ideale vrouw voor Jan omdat ze vriendelijk, zorgend en volgzaam is. Ze stelt zich geen vragen bij de vele huishoudelijke karweitjes die ze te vervullen krijgt. Ze cijfert zich probleemloos weg voor een ander en staat altijd en voor iedereen klaar. Linda is positief ingesteld. Ze beklemtoont altijd de positieve kanten van iemand. Daarmee is ze de tegenpool van Jan, maar dat zorgt binnen hun relatie juist voor het nodige evenwicht. Als iemand Jan met beide voeten op de grond kan houden, is zij het wel. Ze staat niet graag op de voorgrond: ze blijft liever zo onopvallend mogelijk. Ze is een uitstekende verpleegster, maar de verantwoordelijkheid van hoofdverpleegster kan ze niet aan omdat ze voor iedereen goed wil doen. Hard optreden en iemand op zijn of haar plichten wijzen, is pure horror voor haar. Ze is als de dood dat iemand zich ergert aan haar en wil met iedereen op goede voet staan.

Familiaal

Linda is de moeder van Guido.

Carrière

Linda is verpleegster in het Algemeen Ziekenhuis van Mechelen. Ze heeft altijd al als verpleegster gewerkt, maar na haar huwelijk met Jan Van den Bossche werd ze huisvrouw. Totdat ze wat financiële problemen kregen en Linda ging werken en bejaardenverzorgster, daarna als thuisverpleegster en nadien terug als verpleegster. Vanaf het 23ste seizoen gaat Linda, samen met haar stiefdochter Mieke Van den Bossche zelfstandig verpleegster worden, want sinds Victor Praet geen directeur meer is in het Algemeen Ziekenhuis van Mechelen en een vervanger zijn plaats heeft ingenomen, werken Linda en Mieke tegen hun zin in het ziekenhuis.

Verhaallijn

Seizoen 23

Twee maanden na het buurtfeest en nadat Linda ontdekt heeft dat haar zoon achter haar rug - vooral achter Jans rug - mee op reis is gegaan met Charlotte en Elias, neemt ze het haar zoon echt niet kwalijk. Dat in tegenstelling tot Jan, die het maar moeilijk kan verkroppen dat Guido zijn gezag heeft ondermijnd. Inmiddels blijkt ook dat Linda samen met Mieke volgende week - de eerste week van september - als zelfstandige verpleegster begint. Linda's werk bij het Algemeen Ziekenhuis zit er inmiddels als op, want ze heeft haar laatste verlof gebruikt om niet meer te hoeven gaan werken in het ziekenhuis. Intussen denkt Linda dat Jan haar niet meer graag ziet. Ze koopt sexy lingerie, ze gaat naar Stefanie voor een gezichtsmasker en komt ook buiten met een nieuw kapsel, ze doet een nieuw kleedje aan... Na enkele dagen moet Linda hem het probleem duidelijk maken, want Jan snapt niets van alle duidelijke hints. Als Linda uitlegt dat ze denkt dat Jan haar niet meer graag ziet, omdat hij haar nooit eens vastpakt of kust of complimenteert, moet Jan zijn gevoelige kant tonen en vertelt hij Linda dat hij haar heel graag ziet, dat ze de vrouw van zijn leven is en dat hij haar echt niet kwijt wilt.

Extra

  • Werner De Smedt, de acteur die Rudi Verbiest speelt, heeft de zelfde achternaam als Jef De Smedt, de acteur die Jan Van den Bossche speelt, maar deze twee acteurs zijn niet familiaal gebonden. Ook hebben deze twee acteurs bijna dezelfde achternaam als het personage Linda Desmedt, de vrouw van het personage van Jef De Smedt.

Afbeeldingen

LindaDesmedt
Aflevering5051-05 Aflevering5051-06 Aflevering5052-02 Aflevering5055-05 Aflevering5055-07 Aflevering5055-09