FANDOM

AlgemeenHEADER PeterBulckaenTijd Matthias heeft een natuurlijk leiderschap meegekregen en dankzij zijn opvoeding verstaat hij de kunst om zich in alle lagen van de bevolking te kunnen ophouden, zonder uit de toon te vallen. Wanneer Marie-Rose De Putter op zoek gaat naar een bijzondere locatie voor een modeshow van MVM, laat ze haar oog vallen op de scheepswerf van Mathtias. De samenwerking verloopt vlot en de twee groeien naar elkaar toe. Uiteindelijk worden ze een koppel. Hij houdt oprecht van haar. Na een helse liefdesbreuk komen de twee weer samen en eerst is het wat wringen, maar beetje bij beetje kwam de passie van vroeger weer terug en uiteindelijk trouwden de twee zelfs. Matthias was jarenlang de eigenaar van een scheepswerf en een transportbedrijf. Hij leefde voor zijn werk, hij was dan ook een zeer goed zakenman die veel succes had met zijn scheepswerf en zijn transportbedrijf. Wanneer er aandelen te koop staan bij MVM, besluit Matthias deze op te kopen en komt hij samen met Véronique Van den Bossche aan het hoofd van MVM te staan. Later leert Matthias Gilbert Vandersmissen kennen en worden de twee goede vrienden. Als Gilbert plots komt te overlijden, vraagt Gilberts vrouw Colette of Matthias F@C wil overkopen. Matthias besluit dit te overleggen met de hele familie en uiteindelijk wordt er besloten een holding te beginnen: F@C en MVM worden VDB Fashion, Matthias' transportbedrijf wordt VDB Transport, VDB Electronics wordt VDB Technics en samen met VDB Horeca (de KomEet) vormen zij de VDB Holding. Het spijtige is dan ook dat Matthias zijn scheepswerf moest verkopen. Matthias komt aan de leiding van VDB Transport te staan en doordat hij aandelen bezit zetelt hij ook in de Raad van Bestuur. Een jaar later slaat het noodlot toe. VDB Transport is failliet en moet worden afgestoten. Matthias heeft zo geen werk meer. Hij is een tijdje heel boos op Peter & Véronique omdat hij door de VDB Holding zijn scheepswerf moest sluiten en nu is ook zijn transportbedrijf failliet. Hij wil zich terugtrekken uit de VDB Holding en zijn aandelen verkopen, maar hij verandert van gedachten. Matthias behoudt zijn aandelen en blijft zetelen in de Raad van Bestuur. Momenteel is Matthias op vervroegd pensioen. Hij springt af en toe wat bij in de Jan & Alleman, maar na een tijdje begon hij zich thuis enorm te vervelen. Samen met Marie-Rose zocht hij van alles om zich mee bezig te houden. Matthias dacht er even weer aan om terug werk te zoeken, maar Marie-Rose wilde dit niet. Uiteindelijk vindt Jan de oplossing: Matthias start de VDB Group Cycling op en doordat Matthias begon samen te werken met Geert Segers, voorzitter van wielerclub 'De Koekoeksvrienden', mag Matthias enkele dingen organiseren: eerst een quiz, die uiteindelijk succesvol wordt, en daarna ook de wielerwedstrijd. Aan de wielerwedstrijd koppelt Matthias een driedaags buurtfeest. Intussen zetelt Matthias ook nog in de voetbalbond.