FANDOM

AlgemeenHEADER LotteMariënTijd CarolineMaesTijd Mieke Van den Bossche is de dochter van Jan Van den Bossche & Monique Stevens. Samen met haar ex-man Marc De Waele heeft ze een zoon Lennert, die gestorven is. Mieke is lief, spontaan, zorgzaam en moederlijk. Daarenboven staat ze steeds klaar voor familie en vrienden. Spijtig genoeg heeft Mieke nog niet veel geluk gehad in de liefde. Miekes relaties lijken steeds te stranden. Mieke blijft echter dromen van een gelukkige relatie en is eeuwig op zoek naar haar prins op het witte paard. Ze werkte lange tijd in Brazilië bij de arme kinderen. Ze was er getrouwd met Leonardo da Silva. Nadat ze een tropische ziekte opliep, was ze genoodzaakt terug naar België te vertrekken. Daar werd ze goed verzorgd door onder andere haar moeder Monique, die later ook de ziekte opliep en er aan stierf. Mieke overleefde de ziekte wel en voelt zich nu nog steeds schuldig. Ze mocht wel niet meer terugkeren naar Brazilië omwille de ziekte. Ze bleef dus in België wonen, waar ze enkele jaren later vernam dat haar man overleden was na een ongeval. Ze hertrouwde met Marc Dewael en nam met hem een opvangtehuis voor jongeren over. Met Marc kreeg ze haar eerste zoon, Lennert. Enige tijd later zette ze ook hier een punt achter en ging ze werken bij de dienst voor Bijzondere Jeugdzorg. Mieke kreeg een erg harde klap te verduren toen ze hoorde dat haar ex-man Marc en haar zoontje Lennert een ongeluk hadden gehad en in het kanaal zijn beland. Ze stevende regelrecht op een depressie af en drie jaar lang kende ze geen geluk. Ze bezocht vaak het graf van Marc en Lenert en daar leert ze Gaston kennen. Ze leert Gaston en zijn zoon Wim beter kennen en Wim renoveert ook Miekes appartement. Na 3 jaar schilderen starten ze een relatie, waarbij ze op 14 februari het jaar daarna trouwen. Maar ook deze relatie hield geen stand, wanneer Wim te weten kwam dat Mieke een affaire had met dokter Paul Jacobs. Daarna leek ze het geluk gevonden te hebben bij Niko. Totdat Niko tussen twee vuren komt te staan: Mieke of Evy. Niko weet absoluut niet wie te kiezen en Mieke stelt voor een driehoeksverhouding te starten. Dit houdt niet lang stand en uiteindelijk loopt alles slecht af: Mieke, Niko én Evy zijn alle drie single. Eerst besluit Evy een punt te zetten achter haar relatie met Niko en blijken Mieke & Niko gelukkig te zijn, maar voor Mieke is haar relatie met Niko niet meer hetzelfde en ook zij besluit om achter haar relatie een punt te zetten. Mieke lijkt het goed te verwerken en ze is opnieuw gelukkig. Maar ook tussen Evy & Mieke is de vriendschap helemaal voorbij. Na enkele tevergeefse pogingen lukt het Niko toch om de twee te verzoenen en ontstaat er terug een hechte vriendschap tussen de twee. Evy gaat zelfs bij Mieke inwonen.