FANDOM

VerhaallijnHEADER Seizoen 22HEADER

MiekeVandenBosscheSeizoen22 (1)
Steve redt Mieke en Niko van gangster Glenn.
MiekeVandenBosscheSeizoen22 (2)
Niko en Mieke gaan er even tussenuit naar Ibiza.
MiekeVandenBosscheSeizoen22 (5)
Steve is verliefd op Mieke.
MiekeVandenBosscheSeizoen22 (7)
Steve wordt overreden.
MiekeVandenBosscheSeizoen22 (8)
Niko en Mieke verzoenen zich.
MiekeVandenBosscheSeizoen22 (19)
Niko & Evy
MiekeVandenBosscheSeizoen22 (20)
Jana heeft haar relatie met Evy beëindigd.
MiekeVandenBosscheSeizoen22 (14)
Evy & Mieke verzoenen zich.
MiekeVandenBosscheSeizoen22 (16)
Niko, Evy & Mieke nemen een nieuwe start.
MiekeVandenBosscheSeizoen22 (21)
Evy & Mieke verrassen Bart & Trudy.

Steve redt Mieke en Niko van gangster Glenn en redt zo hun leven. Niko en vooral Mieke zijn Steve enorm dankbaar. Omdat alle problemen met Glenn achter de rug zijn boekt Niko een reis naar Ibiza. Ze vertrouwen het huis aan Steve toe en vragen Evy om een oogje in het zeil te houden. Wanneer ze terugkomen, blijkt de zetel van Mieke er niet meer te staan. Deze was kapot nadat Steve een feestje had gegeven en er iemand was op gaan dansen. Vooral Mieke was aan die zetel gehecht omdat ze hem van Morgane gekregen had. Ze zorgt uiteindelijk voor een nieuwe zetel, en Steve voor het geld. Later vind Niko dat Steve eens werk moet zoeken. Steve twijfelt eerst, maar zoekt daarna een job. Na enkele jobs heeft Steve nog altijd niet gevonden wat hem echt ligt. Mieke brengt Steve op het idee reisorganisator te worden. Steve heeft zijn roeping gevonden en maakt er meteen werk van. Mieke helpt hem enorm veel en schiet hem zelfs €2.000 voor. Even later gaat Niko de hotels checken in Bulgarije en ondertussen blijven Steve en Mieke alleen thuis. Steve is ondertussen verliefd geworden op Mieke, en profiteert ervan dat Niko er niet is. Mieke snapt Steves nuances niet en denkt dat er niets aan de hand is. Wanneer Niko terug thuis komt, blijkt dat er nog 50 extra mensen hebben geboekt en er dus iemand extra moet meegaan om de mensen te begeleiden. Aangezien Niko geen verlof krijgt, zal Mieke meegaan naar Bulgarije. Daar vertelt Steve haar dat hij gevoelens voor haar heeft. Mieke schrikt even, maar zegt Steve dat ze toch bij Niko blijft. Steve blijft avances maken waardoor Mieke een afkeer krijgt van Steve. Uiteindelijk zorgt Mieke ervoor dat Steve verhuist naar Niko's leegstaand studentenkot. Snel daarna wordt Mieke gestalkt. Dat begint met onschuldige verkeerd verbonden telefoontjes, maar dit draait uiteindelijk uit tot enorm gestalkt, waarbij zelfs doodsbedreigingen. Mieke is ervan overtuigd dat Steve de stalker is, maar Niko blijft het voor Steve opnemen 'zolang er geen bewijzen zijn'. Daardoor stelt Mieke Niko een ultimatum voor: Mieke of Steve. Niko probeert de vraag te ontwijken en Mieke zet hem aan de deur. Mieke ziet het niet meer zitten en breekt de kerstboom reeds af op oudejaarsavond. Ze was van plan om oudejaarsavond alleen thuis te vieren, maar Jan verplicht haar de kerstboom weer te vervolledigen en oudejaarsavond in de KomEet te vieren. Daar is ook Niko. Niko & Mieke praten weer met elkaar, maar alles is niet helemaal in orde. Mieke krijgt plots een sms van een onbekend nummer waarin 'Ik maak u kapot!' staat. Ze zit alleen thuis en belt haar broer Bart op, die met haar naar de Jan & Alleman gaat. Wanneer ze weer naar huis willen vertrekken komen opeens Niko & Steve samen binnen, en daar trekt Mieke haar conclusies uit. De dagen daarna wil Niko een verzoening tussen Mieke & Steve. Niko nodigt Mieke uit in de Jan & Alleman voor een gesprek. Dat gesprek loopt helemaal anders af dan verwacht. Steve loopt in zijn woede naar buiten. Niko gaat hem achterna en probeert hem tegen te houden. Steve wordt overreden. Niko's wereld stort in. Hij regelt de begrafenis en vraagt Mieke om te komen, maar zij weigert. Op de begrafenis geeft Niko een emotioneel pleidooi. Wanneer Niko zijn studentenkot gaat opruimen, waar Steve even gelogeerd heeft, ontdekt hij een kistje. Hij belt Mieke meteen op en gaat naar haar met het kistje. Mieke had dus gelijk, het kistje bewijst dat Steve de stalker was. Niko & Mieke maken het weer goed. Niet veel later vragen Evy & Jana aan Mieke of ze het goed zou vinden dat Niko de donor wordt van hun kindje. Mieke twijfelt en zegt uiteindelijk toe, hoewel ze er niet helemaal achterstaat. Evy vraagt het ook aan Niko en na lang aarzelen gaat deze akkoord. Mieke gaat later met Jana praten over haar twijfels bij het donorschap van Niko. De weken gaan voorbij en Evy en Niko hebben zelfs stiekem seks, want zo zou Evy sneller zwanger geraken. Niko beseft dat hij Mieke de afgelopen weken verwaarloosd heeft en hij onderneemt actie. Maar Mieke krijgt iets in de gaten en ze wil van Niko weten wat er precies geweest is tussen hem en Evy. Ze wil dat hij even afstand neemt van haar en heeft het moeilijk wanneer Evy in de buurt van Niko komt. Mieke wordt steeds jaloerser op Evy en probeert Niko te verwennen. Ze krijgt meer en meer in de gaten tot ze Niko & Evy opeens betrapt. Niko komt tussen twee vuren te staan: Mieke of Evy. Niko weet absoluut niet wie te kiezen en Mieke stelt voor een driehoeksverhouding te starten. Dit houdt niet lang stand en uiteindelijk loopt alles slecht af: Mieke, Niko én Evy zijn alle drie single. Eerst besluit Evy een punt te zetten achter haar relatie met Niko en blijken Mieke & Niko gelukkig te zijn, maar voor Mieke is haar relatie met Niko niet meer hetzelfde en ook zij besluit om achter haar relatie een punt te zetten. Mieke lijkt het goed te verwerken en ze is opnieuw gelukkig. Maar ook tussen Evy & Mieke is de vriendschap helemaal voorbij. Na enkele tevergeefse pogingen lukt het Niko toch om de twee te verzoenen en ontstaat er terug een hechte vriendschap tussen de twee. Evy gaat zelfs bij Mieke inwonen. Evy, Niko & Mieke besluiten uiteindelijk om een nieuwe start te nemen: de drie zijn weer heel goed bevriend. Even lijkt het zelfs alsof Mieke terug verliefd aan het worden is op Niko, maar niet veel later gaat alles terug zijn gewone gang. Omdat Victor intussen aan het revalideren is van de operatie aan zijn rug, is er een ad interim directeur in het Algemeen Ziekenhuis te Mechelen, maar Linda & Mieke kunnen hem hoe langer hoe minder uitstaan. Ze komen uiteindelijk op het idee om aan de slag te gaan als thuisverpleegsters, en worden gesteund door Leen, maar niet door Jan. Intussen heeft Leen ook aan Mieke gevraagd of zij de meter van haar kindje wil zijn. Mieke is enorm blij en zegt natuurlijk toe. Ondertussen zijn Miekes broer Bart en diens vriendin Trudy druk bezig met verhuizen. Als Trudy toevallig zegt dat ze het hele huis een goede poetsbeurt gaan geven vooraleer ze definitief gaan verhuizen, neemt Mieke stiekem een extra sleutel mee van het huis. Als Bart & Trudy binnenkomen in hun nieuwe huis om te beginnen met de poetsbeurt, worden ze verrast door Evy & Mieke: ze zijn binnengekomen om hen te helpen en hebben twee flessen champagne mee. Tijdens de seizoensfinale gaat ze met Jelle naar het buurtfeest, aangezien Bart & Trudy aan het verhuizen zijn. Linda en Mieke hebben nog niet besloten of ze nu aan thuisverpleging zullen doen, of niet.

MiekeVandenBosscheSeizoen22 (22)
Mieke gaat met Jelle naar het buurtfeest.

Seizoen 23HEADER

Seizoen 23 P0007
De kaartjes van Maarten
Seizoen 23 P0060
Gunther geeft Mieke zijn nummer
Twee maanden na het buurtfeest krijgt Mieke een kaartje van Maarten en Roos, die momenteel in Vietnam verblijven. Mieke stuurt een mailtje naar Maarten om hem in te lichten over wat er de laatste tijd zoal gebeurd is in Familie. Nadat Mieke het nummer van Gunther, de kleinzoon van een patiënte uit het Algemeen Ziekenhuis, heeft gekregen, krijgt ze Gunther aan de lijn. Ze slaat zijn aanbod om op restaurant te gaan af, onder het mom van 't is mijn type niet, ik heb daar toch ook helemaal geen tijd voor en wat als het niet klikt. Evy en Niko raden haar aan om haar kans te wagen. Intussen blijkt ook dat ze samen met Linda volgende week - de eerste week van september - start als zelfstandige verpleegster. Haar laatste werkdag in het Algemeen Ziekenhuis is op dinsdag 27 augustus 2013. Uiteindelijk waagt ze dan toch haar kans en belt ze terug naar Gunther, om hem te laten weten dat ze met hem op restaurant wil gaan. Niet veel later belt ze terug en in plaats van met hem op restaurant te gaan, nodigt ze hem uit bij haar thuis.