FANDOM

Seizoen 23 P0007
De kaartjes van Maarten
Seizoen 23 P0060
Gunther geeft Mieke zijn nummer
Twee maanden na het buurtfeest krijgt Mieke een kaartje van Maarten en Roos, die momenteel in Vietnam verblijven. Mieke stuurt een mailtje naar Maarten om hem in te lichten over wat er de laatste tijd zoal gebeurd is in Familie. Nadat Mieke het nummer van Gunther, de kleinzoon van een patiënte uit het Algemeen Ziekenhuis, heeft gekregen, krijgt ze Gunther aan de lijn. Ze slaat zijn aanbod om op restaurant te gaan af, onder het mom van 't is mijn type niet, ik heb daar toch ook helemaal geen tijd voor en wat als het niet klikt. Evy en Niko raden haar aan om haar kans te wagen. Intussen blijkt ook dat ze samen met Linda volgende week - de eerste week van september - start als zelfstandige verpleegster. Haar laatste werkdag in het Algemeen Ziekenhuis is op dinsdag 27 augustus 2013. Uiteindelijk waagt ze dan toch haar kans en belt ze terug naar Gunther, om hem te laten weten dat ze met hem op restaurant wil gaan. Niet veel later belt ze terug en in plaats van met hem op restaurant te gaan, nodigt ze hem uit bij haar thuis.