FANDOM

AlgemeenHEADER JoHensTijd Niko is geëvolueerd van lastpost waar iedereen een hekel aan had tot sympathieke hardwerkende loverboy waar iedereen bevriend mee wil zijn. Pierrot maakt als straathoekwerker kennis met Niko en zijn bende. Hij zorgt ervoor dat ze een basketbalterrein krijgen. Daar kunnen ze hun agressie kwijt. Niko laat zich niet zomaar inpalmen. Als leider van de bende maakt hij het Pierrot heel moeilijk. Tot Pierrot bij een huisbezoek ontdekt dat Niko een getalenteerde muzikant is. Pierrot weet een muziekgroepje rond Niko op te bouwen. Het haalt Niko van straat. Na het opdoeken van het muziekgroepje zoekt Niko een nieuwe bezigheid. Liefst iets dat geld opbrengt. Hij grijpt zijn kans als hij in de Jan & Alleman mag werken. Niko maakt zich al gauw heel sympathiek bij de klanten. Jan denkt dat hij hem goed in de hand moet houden, maar eigenlijk weet Niko perfect hoe hij de dingen moet aanpakken. Het klikt goed met Jan, zolang die Niko maar niet te veel commandeert. Autoriteit en gezag kan Niko niet verdragen. In de Jan & Alleman leert hij Mieke beter kennen, het begin van een mooie relatie. Maar die relatie liep ten einde nadat Niko gevoelens kreeg voor Evy. Nu zijn Niko, Mieke & Evy alle drie single, maar intussen hebben de drie weer een intense vriendschap opgebouwd.