FANDOM

Véronique en Matthias zien hoe Caroline en Marie-Rose in het ravijn vallen. Ze moeten machteloos toekijken, maar ondernemen zo snel mogelijk actie. Véronique gaat naar het hotel om de hulpdiensten te verwittigen. Ze is opgelucht als ze weet dat haar moeder nog leeft, maar is boos wanneer haar moeder in verdenking van moord wordt gesteld omdat Caroline is gestorven 'onder verdachte omstandigheden'. Wanneer de zaak is opgehelderd en Marie-Rose naar huis mag, is Véronique opgelucht dat het voorbij is. Hoewel de problemen nog niet van de baan zijn, want Victor krijgt hernia. Er zijn nog steeds wat relatieproblemen tussen haar moeder en Matthias. Véronique moet op zoek naar een nieuwe PR-manager en ontwerper Axel neemt ontslag. Zowel Evy als Nathalie stellen zich kandidaat voor de job van PR-manager en uiteindelijk wordt er voor Nathalie gekozen. Evy begint zich slecht te voelen in het bedrijf doordat ze tweemaal naast een promotie is gelopen. Véronique zegt Evy dat ze haar gedrag niet tolereert. Ondertussen probeert Steve Véronique te versieren voor een weddenschap, maar Véronique wijst hem al snel af. Door zijn hernia moet Victor geopereerd worden en Véronique is wat bang voor de complicaties. Deze operatie loopt goed af. Intussen zijn er wel wat problemen in het bedrijf. Evy voelt zich nog steeds ongelukkig en er moet iemand gekozen worden om naar Japan te gaan. Uiteindelijk kan niemand gaan. Véronique is blij dat er eindelijk wat goed nieuws is, want haar moeder en Matthias gaan trouwen. Ze is even op haar tenen getrapt als Matthias eerst aan Peter toestemming vraagt, maar vergeeft hem dit snel. Ze mag uiteindelijk de getuige van Matthias zijn. Bij de VDB Holding gaat het er slecht aan toe. VDB Transport moet worden opgedoekt en het bedrijf zal snel winst moeten maken. Ze beslissen uiteindelijk dat er nog een tak weg moet, en na veel vergaderen wordt dat VDB Technics. Een audit zegt dat slechts één iemand CEO hoeft zijn en het gaat tussen Peter en Véronique. Véronique eist dat de nieuwe CEO 10% meer winst haalt. Uiteindelijk wordt Véronique de nieuwe CEO en zoekt ze een manier om tegen het einde van het jaar 10% meer winst te halen. Ze heeft plannen voor een foodshopketen. Van de KomEet wil ze een bio-sandwichbar maken. De KomEet moet gesloten worden en Véronique gaat door met haar plannen. Intussen werken ze bij VDB Fashion hard aan de mannencollectie CASUAL5 omdat Véronique een deadline heeft opgesteld en slechts een gering budget heeft vrijgemaakt. CASUAL5 wordt een succes en bij VDB Fashion nemen ze enkele dagen rust. Véronique blijft echter werken aan de foodbar, maar ondertussen heeft Victor weer hernia. Die gaat al snel de slechte kant op en Victor moet zich laten opereren omdat hij al verlamd is tot zijn middel. Véronique heeft enorm veel schrik voor de complicaties. Het is wat onduidelijk wat er gebeurt, maar door de operatie krijgen de twee relatieproblemen, hoewel de twee al langer niet echt close waren. Victor scheldt haar zelfs eens uit en beëindigt zijn relatie met haar. Marie-Rose legt haar daar echter niet bij neer en in een poging de plooien glad te strijken, neemt ze hem in huis tijdens de revalidatie. Ondertussen komt Véronique te weten dat Bart 4 van de 5 projecten van VDB Technics meegenomen heeft naar Lantec en deze laatste een patent op de projecten genomen heeft. Véronique dreigt een rechtszaak te starten als er niet betaald word. Uiteindelijk wordt er betaald door Lantec en wordt Bart ontslagen. Victor maakt Véronique duidelijk dat ze beter een relatie met Wouter begint. Leen geeft Véronique later de raad om wat afstand van Victor te nemen, want er zouden wel wat ingrijpende dingen kunnen gebeuren... Volgens Victor is het beter dat ze hun relatie beëindigen, maar Véronique weigert toe te geven. Omdat Véronique weigert toe te geven, wil Victor proberen haar van zich af te stoten door enorm hatelijk tegen haar te doen. En hij gaat ver, heel ver. Maar Véronique krijgt hem door. Ze praten alles uit en ze besluiten om in alle liefde uit elkaar te gaan. Victor verhuist naar een revalidatiecentrum.